Anglický gentleman se pozná stejně tak podle bezchybné úpravy jako podle dokonalého krejčovství. Skrupulózní upravenost byla jednou ze zásad, které na začátku devatenáctého století stanovil nejslavnější švihák ze všech, George ‚Beau‘ Brummell. Určitě není náhoda, že jeho současník William Francis Truefitt založil obchod v roce 1805. Stejně jako Brummell ocenil, že elegance není jen záležitostí bot a kalhot, ale také péče o vlasy, pleť a vůně.
Londýn v osmnáctém století byl zapáchajícím místem, kde byla osobní hygiena věcí náhody. Příchod Truefittu to všechno změnil. William zaznamenal největší převrat, když byl jmenován dvorním kadeřníkem samotného krále Jiřího III. Tam, kde vedl královský rod, následovala vysoká společnost. Patronizované úspěšnými panovníky, stejně jako nesčetnými celebritami a členy aristokracie, byly Truefittovy pečovatelské služby považovány za nepostradatelné pro všechny, kteří toužili po označení „gentleman“.
Principy klasického anglického stylu mohly být krystalizovány brzy, ale Truefitt, který v roce 1935 pohltil mladší, ale neméně prestižní kadeřnickou firmu Edwina S. Hilla, vždy odrážel vyvíjející se vkus své mimořádně náročné klientely. To platí zejména, pokud jde o jeho širokou škálu vůní, které od počátku patřily k nejvyhledávanějším z jeho produktů.
Při míchání nové vůně Truefitt čerpal inspiraci z různých imaginativních zdrojů: míst, osobností, klubů, pluků a dokonce i aktuálních událostí. Zpracování bylo na denním pořádku v polovině devatenáctého století a určitý pocit opojných vůní populárních ve viktoriánské Anglii lze odvodit ze stránek oblíbeného románu Williama Thackeraye, The Newcomes, ve kterém módní muž kolem města dřímá v komnatě plné nejbohatších parfémů Macassar a esencí od Truefitta nebo Delcroix.
Dnes se těm, kteří se snaží získat přístup k té nejbarvitější kapitole příběhu Truefitt & Hill, doporučuje vyzkoušet ‚1805‘. Na základě ‚Palmerston Bouquet‘ byl poprvé smíchán v 50. letech 19. století, kdy byl pokřtěn po liberálním premiérovi. Spojením vrchních tónů bergamotu a citronu se srdečními tóny lilie a růže a základními tóny mechu a ambry je klasický a zároveň ultramoderní.
Stejně evokující je „Clubman“, jehož původ sahá až k „Exhibition (1851) Bouquet“, vůni vydané v roce, ve kterém Crystal Palace v Hyde Parku předvedl kulturní a průmyslovou sílu Britského impéria. S vůní levandule, kůže, skořice a pižma je to hluboká, bohatá a intenzivně charakteristická pocta prestižním gentlemanským klubům ze St James, z nichž Truefitt & Hill vždy čerpal tolik svých klientů.
„Freshman“ je na druhé straně tak lehký a mladistvý, jak jeho název napovídá. V jistém smyslu je to nádherně neintuitivní, protože jeho rodokmen je ještě delší než u ostatních vůní Truefitt & Hill. Jeho noty rozmarýnu, máty, pomerančových květů a cedru sahají až do roku 1805 a spojují eleganci Regency s moderním stylem způsobem symbolizujícím stálou přitažlivost Truefitt & Hill pro nastupující generace gentlemanů.
Pokud jde o vůně, dědictví je stejně důležité jako inovace. Díky své slavné historii má Truefitt & Hill jedinečnou pozici, aby čerpala z hlubokého bazénu klasických vůní smíchaných v průběhu více než dvou století. Spojení mezi vůní, čistotou a vysokým stylem je nyní ještě těsnější, než tomu bylo na začátku: protože kde jinde je možné najít svou charakteristickou vůni, a to nejen v lahvičce, ale v komplexní řadě pečujících produktů, od krémů na holení, balzámy po holení až po mýdla a koupelové gely?